Leder du efter en lejebolig, ønsker du en fremvisning eller vil du høre mere om vores boliger skal du kontakte vores udlejningsteam på:
Er du lejer eller kommende lejer hos os og har spørgsmål til din lejekontrakt, husorden eller lignende skal du i stedet skrive til vores administrationsteam på:
Bor du i en af vores lejeboliger og har du et toilet der løber, en skade på ejendommen/lejemålet eller lignende, er det vores ejendomsansvarlige du skal have fat på. Det gør du på mail:
Telefonen er åben alle hverdage kl. 09-12
Du finder vores ledige lejligheder, huse og rækkehuse her.
Har vi ikke noget der matcher dine ønsker, skal du endelig kontakte os på udlejning@evbolig.dk eller vores udlejningsansvarlige, Jesper, direkte på tlf.: 53 62 56 82
Måske har vi noget på vej, der lige passer til dig.
Ønsker du at se nærmere på vores lejemål, skal du kontakte os. Det gør du enten ved at ringe på tlf.: 53625682 eller sende en mail til udlejning@evbolig.dk
Det vil for det meste være Jesper, vores udlejningsansvarlige, du får fat i – og det er for det meste også ham du møder, når du kommer til fremvisning.
Finder du en spændende lejlighed, skal du kontakte os med det samme. Vi har ofte mange henvendelser på vores lejligheder og kan ikke love alle en fremvisning.
Vi arbejder ikke med ventelister. Til gengæld kan du skrive dig på vores infoliste her. På den måde er du sikker på at modtage en mail, når vi får en bolig, som matcher dine ønsker. Det er gratis at tilmelde sig og du kan afmelde dig til enhver tid, hvis du ikke ønsker at modtage nyheder fra os længere.
Vores lejekontrakt er den aftale, vi indgår sammen om lejeforholdet og de betingelser, der gælder. Vi har udarbejdet lejekontrakten i overensstemmelse med reglerne i lejeloven, og den strækker sig over 14 sider. Når både du og vi har underskrevet kontrakten, er den bindende for os begge.
Indflytningssynet finder sted på den dag, hvor du overtager lejemålet. Her får du overdraget nøglerne og kan efterfølgende flytte ind. Under synet udarbejder vi en indflytningsrapport, som du skal kvittere for. Du vil også modtage en elektronisk kopi af den. Tidspunktet for indflytningssynet er angivet på side 5 i lejekontrakten.
Nøgleoverdragelse sker ved indflytningssynet. Tidspunktet for synet findes på lejekontraktens side 5.
Indflytningsrapporten er den rapport der beskriver lejemålets stand ved indflytning. Den udarbejdes på indflytningssynet af lejeren og den ejendomsansvarlige på ejendommen. Indflytningsrapporten underskrives og sendes til lejer på indflytningssynet (alt sammen elektronisk). Når indflytningsrapporten er lavet, har du efterfølgende 14 dage til at indrapportere fejl og mangler til os, via det link du har modtaget lige efter indflytningssynet. VIGTIGT: Linket lukker efter 14 dage – herefter hæfter lejer for de fejl og mangler der må være i lejemålet der ikke er indrapporteret.
Vi aflæser elmåleren ved indflytning og tilmelder dig hos Envafors. Du skal ikke gøre noget i den forbindelse.
Ved indflytning indbetaler du 3 måneders depositum og mellem 1-3 måneders forudbetalt leje. Depositummet bruges til istandsættelse ved fraflytning. Eventuelt overskydende beløb udbetaler vi til dig igen. Den forudbetalte leje kan bruges i opsigelsesperioden og kan ikke bos op i de første måneder af lejeperioden.
Skriv en mail til administration@evbolig.dk – så sender vi en kopi af dokumenterne til dig.
Laver du en aftale med tidligere lejer og at overtage/købe f.eks. gardiner eller skabe skal vi oplyses om dette på skrift. Pris og betaling vedkommer ikke os og det er vigtigt at tingene flyttes fra lejemålet, så vi kan komme til overalt i forbindelse med istandsættelsen.
I lejemålet er der indlagt Fibia eller Stofa. Du skal selv sørge for køb af internet og tv-abonnementer.
Der hører ikke parkering til lejemålene, men vi har parkeringspladser i byen du kan leje. Skriv til os på udlejning@evbolig.dk
Betalingsoplysningerne fra tidligere kan benyttes, idet disse oplysninger er de samme. Alternativt kan du skrive til os på administration@evbolig.dk – så fremsender vi en ny opkrævning på mail. Vi anbefaler at du tilmelder opkrævningen til PBS. Så undgår du besvær og girokortgebyr.
Husleje, depositum og forudbetalt leje reguleres årligt – som udgangspunkt pr. 1/1. Reguleringen sker med udgangspunkt i ”Nettoprisindekset” jf. lejekontraktens §11. Opkrævningen af reguleringen på depositum og forudbetalt leje, sker over samme antal måneder som du har indbetalt depositum og forudbetalt leje. Du får brev om det i slutningen af november eller i løbet af december måned.
Forbrugsregnskaberne udsendes i løbet af årets første 4-5 måneder. Du skal have forbrugeregnskaberne senest 4 måneder efter regnskabsårets udløb eller 3 måneder efter vi har modtage endelig afregning fra forsyningselselskaberne.
Hvis din husleje ikke bliver betalt til tiden, pålægger vi et restancegebyr på din næste huslejebetaling. Vi anbefaler at du tilmelder opkrævningen til PBS – så skal du aldrig bekymre dig om, om din husleje bliver betalt til tiden.
Vi er i gang med at opsætte fjernaflæste målere i alle vores lejemål. Når arbejdet er færdiggjort i din ejendom, modtager du et link til ”Techem Portalen” hvor du skal oprette dig og så kan du følge dit forbrug. Vi giver besked, når turen kommer til din ejendom.
Fra d. 1. januar 2027 skal alle målere kunne fjernaflæses.
Hvis det fremgår af forbrugsopgørelse at lejer skal have ”tilbagebetalt” et beløb, har du indbetalt mere i aconto beløb end hvad du har brugt for. Skal lejer ”efterbetale”, har du indbetalt for lidt i aconto i forhold til forbruget. Begge dele afregnes via huslejeopkrævningen.
En afdragsordning kan godt ændres. Det skal dog give mening i forhold til en fornuftig tilbagebetalingstid.
Hvis du er i restance med et beløb, kan du skrive til os på administration@evbolig.dk og få et kontonummer, hvortil du kan overføre restancebeløbet. Betaler du generelt din husleje via indbetalingskort, kan du finde en tidligere opkrævning frem og bruge de betalingsinformationer.
Hvis du har fået en mail fra Techem med brugernavn til Techemportalen, kan du logge på der og løbende følge dit forbrug. Hvis du ikke er kommet på portalen endnu, kan du kontakte Techem på info@techem.dk og bede dem sende dit forbrug til dig på mail.
Dit lejemål på udelukkende anvendes til beboelse og må derfor ikke korttidsudlejes. Det betyder, at udlejning via f.eks. Airbnb ikke er tilladt – heller ikke for korte perioder eller i enkeltstående tilfælde.
Har I udfordringer lejerne i mellem og kan I ikke løse det internt, kan I kontakte os. Henvendelsen skal ske skriftligt og indeholde en beskrivelse af de involverede parter samt selve problemet. Klagen skal sendes til administration@evbolig.dk
Det er som udgangspunkt ikke tilladt at have husdyr i lejemålene. Det er bestemt ikke fordi vi ikke kan lide dyr, men skyldes hensynet til andre lejere i ejendommen, samt efterfølgende lejere af lejligheden. Der kan gives tilladelse til nogle typer at husdyr som skildpadder, kat mv., men du skal indhente en tilladelse fra os før du anskaffer kæledyret.
Til nogle lejemål hører et kælderrum. Ved indflytning i et lejemål med kælderrum viser vi dig kælderrummet ved indflytningssynet. Som regel skal du selv anskaffe en hængelås til aflåsning af rummet.
Hvis der ikke hører et kælderrum til lejemålet, har du mulighed for at leje et. Kontakt os på udlejning@evbolig.dk
Vi har lavet en oversigt over de henvendelser vi typisk modtager. Finder du ikke svar her, kan du sende os en mail på vicevaert@evbolig.dk
Lamper i opgang lyser konstant
Kontakt venligst din ejendomsansvarlige på mail.
Vandskade
Ved akut vandskade skal du kontakte den ejendomsansvarlige på tlf. Uden for åbningstid kontaktes Ejendomsvagten Belfor.
Vedr. radiator
Hvis du kan høre, at din radiator ”klukker” er der formegentlig luft i varmesystemet og radiatoren skal udluftes. Forsøg ikke selv at lufte dine radiator ud. Det kræver specialværktøj og kan gå galt hvis ikke man er sikker på det man laver. Kontakt din ejendomsansvarlige på mail.
Vedr. gulvvarme
Oplever du at gulvvarmen ikke tænder skal du først være tålmodig. Der går typisk noget tid før man kan mærke at der er tændt for varmen, da den skal varme hele gulvet op. Har din rumtermostat mistet forbindelse til styringen ses det her på videoen hvordan man nulstiller den. www.youtube.com/watch?v=J_xC14VN-cA
Har du fortsat ingen varme skal du sende en mail til din ejendomsansvarlige.
Stoppet afløb
Hvis køkkenvasken er stoppet, kan du forsøge med en svupper. I køkkenvasken kan du også forsøge med afløbsrens eller kogende vand. Husk at du som lejer har ansvaret for indvendigt vedligehold.
Batteri i røgalarm
Som regel er det et 9 volt batteri der sidder i en røgalarm. Hvis røgalarmen sidder i højde til at kunne nås, er du meget velkommen til selv at skifte det. Hvis ikke skal du skrive en mail til din ejendomsansvarlige.
Fejl på maskiner i vaskeri
Kontakt den ejendomansvarlige hvis der står fejl i displayet på maskinen.
Husk at du ved hver start af vask, skal indsætte vaskekortet. Også selvom der stadig er tid tilbage fra tidligere vask.
Mistet vaskekort
Skriv en mail til vicevaert@evbolig.dk så får du hurtigt muligt et ny kort. Bemærk at et nyt kort koster 150.- Det opkræver vi sammen med næste husleje.
Utætte døre/vinduer
Hvis du oplever utætte vinduer, eller at de ikke kan lukkes, skal du skrive en mail til os.
Utætte vandhaner / Utætte blanding batterier
Toiletter der løber
Mistede nøgler
Låse og nøgler er du som lejer selv ansvarlig for. Skal du have lavet en ny nøgle står du selv for dette samt udgifterne hertil.
Systemnøgler rekvireres dog igennem os.
Stoppet toilet
Forsøg med en svupper. Hvis ikke det har den ønskelige effekt, skal du kontakte din ejendomsansvarlige. Husk man som lejer har ansvar for indvendigt vedligehold.
Lys der ikke virker
Hvis du skal montere en lampe i et lampeudtag fra enten væg eller loftet, kobles den blå ledning til N og den brune ledning til M1.
Inden du kontakter os, bør du kontrollere om du har sprungne sikringer.
Skimmelsvamp
Lige som det er vigtigt med udluftning et par gange om dagen hele året igennem, er det også meget vigtigt at der er varme på alle rum i vinterhalvåret. Vi anbefaler at tøj tørres i vaskekældre eller baggårde da vandet i vådt vasketøj fordamper og bliver til fugt.
Defekt hårde hvidevare i lejemålet (køleskab, komfur, emhætte, opvaskemaskine etc.)
Alt efter hvilke hvidevare der er med på din lejekontrakt, er vi ansvarlige for at de virker. Viser det modsatte sig skal du kontakte din ejendomsansvarlige på mail.
Kan jeg få en større affaldscontainer?
Størrelsen på affaldscontainerne er udregnet efter hvor mange der bor i den ejendom du har lejlighed i. Umiddelbart vil det ikke være muligt at få en større eller flere containere.
Opsigelsen skal ske skriftligt og vi skal have den senest sidste dag i måneden. Du har løbende måned + 3 måneders opsigelse på dit lejemål hvilket betyder at du skal betale husleje for den måned du sender opsigelsen samt de efterfølgende tre måneder.
Eksempel:
Vær opmærksom på at du skal fraflytte lejemålet 14 dage før opsigelsesperioden udløb, da vi skal bruge de sidste 14 dage af opsigelsesperioden til istandsættelse af lejemålet.
Du kan benytte den forudbetalte leje i de sidste af opsigelsesperiodens måneder. Den kan ikke bruges ved indflytning. Den forudbetalte leje dækker kun selve lejen. Du skal stadigvæk indbetale aconto beløb i opsigelsesperioden.
Hvis du ønsker at genudleje lejemålet før opsigelsesperioden udløber, forsøger vi at genudleje efter dit ønske. Lykkes det, hæfter du kun til den nye lejer flytter ind. Lykkes det ikke, hæfter du i hele opsigelsesperioden.
Du skal give os adgang til lejemålet til fremvisning til potentielle lejere. Vi har ret til adgang 2 timer hver 2. dag.
Et lejemål er ikke udlejet før den nye lejer har underskrevet lejekontrakten og indbetalt indskuddet.
Ved fraflytning stå vi for istandsættelsen af lejemålet – for lejers regning. Beløbet trækkes fra det indbetalte depositum. Lejemålet skal fraflyttes senest d. 15. i måneden, så vi kan nå at istandsætte lejemålet.
Når du opsiger dit lejemål, sender vi dig en bekræftelse sammen med en indkaldelse til flyttesyn. Flyttesynet ligger senest d. 15. i den sidste måned af opsigelsen. Ved flyttesynet gennemgår du lejemålet sammen med din ejendomsansvarlige. I udarbejder en flytterapport, hvor fejl og mangler i lejemålet fremgår. Denne underskrives og sendes til dig ved flyttesynet.
Er du forhindret i at møde op skal din stedfortræder medbringe en fuldmagt. Af den skal fremgå hvem der er fuldmagtsgiveren og fuldmægtigen (navn, adresse, CPR-nummer, telefonnummer og mail), samt datering og underskrift fra begge parter.
Flytteopgørelsen fremsendes så snart alle fakturaer fra istandsættelsesarbejdet er modtaget. Der kan gå op til 3 uger efter fraflytningsdatoen før du modtager den.
Når du fraflytter midt i et vand- og varmeregnskabsår (og det gør man som regel) opgøres forbruget først i det kommende vand- og varmeregnskab for hele ejendommen. Det tilbageholdte beløb bruges til at dække en eventuel efterbetaling. Resten returneres til dig. Vær opmærksom på at der i indberetning af aconto beløbet til forbrugsselskabet er taget højde for det tilbageholdne beløb.
Tidspunktet for flyttesynet kan rykkes til et tidligere tidspunkt – men ikke til et senere. Det skyldes at vi skal have 14 dage til istandsættelse af lejemålet til den nye lejer.
I lejekontrakten fremgår det at vi sørger for istandsættelsen ved fraflytning af lejemålet – herunder maling.
Hvis du alligevel vælger at male lejemålet inden fraflytningen, og vi vurderer et malingen ikke er håndværksmæssigt korrekt udført, kan vi male lejemålet for din regning.
Du hæfter for forbruget frem til opsigelsesperiodens udløb. Vi sørger for både at til- og afmelding af dig, når du flytter ind og ud.
Vand- og varmeregnskabsåret starter 1. januar og slutter 31. december. Udsendelse af regnskaberne sker så snart vi modtager dem fra forbrugsselskaberne – så de lander i din mailboks senest i april måned.
EV Bolig A/S
Cvr.: 27980597
EAN nr. 5790002612527
Nytorv 10B, 1.
4200 Slagelse
Leva Ejendomme A/S
Cvr.: 38057103
EAN nr. 5790002612527
Nytorv 10B, 1.
4200 Slagelse
© 2024 EV Bolig – Designet af Aveo web&marketing